Nog een weekje en dan is het weer Blue Monday. Nagenoeg iedereen heeft hier al wel eens van gehoord. Wist je dat het een Britse psycholoog was die de ‘wetenschappelijke’ formule samen met een marketingbureau bedacht?
Blue Monday is de derde maandag van de maand januari. In zijn formule houdt de psycholoog o.a. rekening met het weer, het salaris dat ruimschoots opgegaan is aan kerstcadeautjes en het goede voornemen dat alweer gestrand is.
Maar er ontbreekt iets aan zijn formule….
In 2016 bedacht ik de tegenformule. Ik voegde iets aan de formule toe waar meneer Arnall (de psycholoog) nooit aan gedacht heeft. Iets waar het weer, het salaris en de kerstdagen lak aan hebben. Dit beschreef ik in het tijdschrift “Blue Monday Busted”. Een tijdschrift waarin de formule wordt toegelicht en waarin ik laat zien wat de kleine aanpassing voor grote gevolgen kan hebben. Een sommetje voor mensen die houden van cijfers of puzzelen.
Inmiddels weet bijna de hele wereld wel van Blue Monday. Maar de tegenformule kennen ze nog niet.
Tot en met Blue Monday (16 januari 2023) kun je dit tijdschrift gratis bestellen. Geef daarvoor bij je bestelling code BMB23 door.